POZNAJ HISTORIĘ NASZEGO STOWARZYSZENIA

2021
5 stycznia
Współorganizacja akcji Rowerem dookoła Polski dla Fundacji Ogród Marzeń

Szczytny cel i Mateusz Wielgosz (Strong Sheep), który postanowił objechać rowerem Polskę dookoła. A zacząć od przejścia przez szczyty polskich gór! My planujemy dołączyć na odcinku "morskim" - pod wiatr!

10 stycznia
Hej Instagram!

Facebook już hula, o naszych imprezach 95% uczestników wie właśnie z niego. Ale juz pora na nowość. Zakładamy Instagram!

13 stycznia
Start akcji Cooltura RoweLOVA

A zaczynamy od cotygodniowego quizu na naszych social media. Pokazujemy rysunek Anety Kmieć Wawrzyniak i dajemy krótką zagadkę. Kilka tematów prowadzi do większej dyskusji, jak np. czy rowerzysta może słuchać muzyki na słuchawkach w trakcie jazdy

17 stycznia
Morsowanie na rowerze
morsowanie na rowerze

Zima dawaje o sobie znać, anam chce się na rower... CZAS NA MORSOWANIE!
-14 stopni to dobra temperatura.. zwłaszcza jadąc z górki... gdzie przy 45km/h temperatura idzie mocno w dół...
No ale mamy! Oczywiście, morsowanie nie liczyłoby się, gdyby nie to, że pochwaliliśmy się nim w social media!

23 stycznia
Nowych zasad ciag dalszy

Pora nadać każdemu członkowi nadzwyczajnemu jakiś zakresik obowiązków.

25 stycznia
Spotkanie organizacyjne i pisma pisemka..
cooltura rowelova

Akcja Cooltura już trwa, ale to właśnie dziś postanowiliśmy napisać do Gminy Jarocin o wsparcie finansowe. 8 filmów, żywe lekcje, stroje, naklejki i masa pracy..
Ruszamy! Cooltura RoweLOVA - nie bądź łoś, jedź coolturalnie

31 stycznia
29 WOŚP i nowy rekord!

Kolejny finał, kolejny dodatkowy kilometr. Kolejny rekord 1829 zł! A odwiedziliśmy OSP Jarocin, OSP Zakrzew, OSP Golina, OSP Potarzyca, OSP Nosków!

2 luty
Akcja pozyskiwania sponsorów na RoweLOVY 2021

Pierwszy raz ruszyliśmy z akcją pozyskiwania sponsorów na cały sezon, nie jak do tej pory, na wybraną jedną imprezę.
Pamiętamy jak przy pierwszej zbiórce jeden ze sponosorów powiedział nam (odmawiajac wsparcia) "Jak chce się bawić, trzeba mieć swoje własne pieniądze!". Tym razem nie było takich problemów :)

3 luty
ZIELONE STROJE

Dużo tym już było.. ale w końcu dotarły! Teraz trzeba je porozdawać i można stać się zielona ekipą!

7 luty
Morsowanie po raz drugi

Nieco cieplej, bo jedynie -7 stopni! Czas na kolejne morsowanie. To niestety się nie liczy, bo zapomnielismy wrzucić na fejsa :(

6 marca
Dzień kobiet w Stowarzyszeniu

Czas na wyższy poziom! Zabieramy nasze Panie do Cielczy na ognisko :D

7 marca
RoweLOVE niedziele i Treningi z RoweLOVE startuja

Były zapowiedzi, to czas na realizację! Lecimy z dwiema akcjami RoweLOVE niedziele (spontaniczne wypady co niedziele) i Treningi z RoweLOVE (szybsze tempo, dbamy o kondycję)

16 marca
Hejt nas nie kręci

Trochę z inicjatywy prezesa, który zaproponował akcję w trakcie jednego ze swoich spotkań z JOK Jarocin, przystąpiliśmy do akcji "Hejt nas nie kręci". Pomysł był fajny, zorganizować 3 spotkania online z ekspertami od walki z hejtem i walki z jego skutkami! Jak wyszło.. spotkania spoko! Ale ostatecznie, po ostatnim spotkaniu podjęliśmy decyzję o wycofaniu się z akcji

19 marca
KOLOR - Pan Tygrys
Kolor Pan Tygrys

KOLOR. Pan Tygrys - premiera kinowa filmu oraz spotkanie z bohaterem i twórcami.
W rolach głównych nasi dobrzy znajomi! Bartek Mikler (Tygrys), Janek Marcinkowski i Mikołaj Dziurzyński, spotkanie w Kinie Echo prowadził nasz prezes - Błażej Ciesielski. Na koniec otrzymaliśmy od Pana Tygrysa plakat z autografem, który był wystawiony na licytacje Ogrodu Marzeń

20 marca
Wiosenne porządki

Pierwsza nasza taka akcja. Zbieraliśmy śmieci wyrzucone przez "ludzi" do lasów przy ścieżkach rowerowych, w tym Wilkowyja - Annapol, Komenda Powiatowa Policji - Wola Książęca (i tu ogromne dzikie wysypisko butelek..), Zakrzew - Golina.
Zebralismy.. 2 tony śmieci! Opony, połowa wnętrza BMW, telewizory, butelki, puszki, PIELUCHY, leki, miska olejowa, telewizory, buty, ubrania i masa innych odpadów...

15 kwietnia
Nominacja do "Osobowości Roku"

Nasz prezes otrzymał nominację do "Osobowości Roku". Początkowa radość szybko zamieniła się w świadomość, że jest to konkurs na zasadzie "kto da więcej"..

22 kwietnia
Rozdyskutowany Bond - Lokalnie w sprawie hejtu - cz. 1

Pomysł na akcję przeciw hejtowi padł.. TO CZAS NA REALIZACJĘ! Pierwsze spotkanie "Agresja online, jak powstaje, co powoduje jak jej przeciwdziałać" z prof. Pyżalskim w ramach Uniwersytetu Kultury. Całość online, a prowadzi Błażej Ciesielski

24 kwietnia
Wiosenne Porządki vol 2
wiosenne porządki

Kolejna akcja sprzątania lasów przy ścieżkach rowerowych, tym razem
- Jarocin stacja paliw Ochman – Cielcza ul Łąkowa - ok 1,9 km
- Wilkowyja – Tarce – ok 2,9 km
- Tarce Osiedle – Wysogotówek – ok 0,9 km
- Jarocin stacja paliw Orlen – Witaszyczki – ok 0,5 km

W sumie 1,4 ton śmieci!
I tu CIEKAWOSTKA.. Po pierwszym zbieraniu śmieci, wywieźliśmy wszystko na miejsce ustalone z ZGO (przy skręcie na wysypisko), ale kiedy wraz  z naszym kumplem Michałem (Uni Serwis, który użyczył samochodu do zbiórki odpadów) przyjechaliśmy z drugą partią śmieci.. okazało się, że ktoś ukradł pierwszą partię!
Zadzwoniliśmy do ZGO, okazało się, że ktoś zgłosił policji nielegalny wywóz śmieci (z akcji sprzątania...) i kilku pracowników ZGO po prostu je posprzątało :)

25 kwietnia
Rajd dla Ogrodu Marzeń
W ramach naszej akcji RoweLOVE niedziele, zabralismy uczestników na rajd dla Fundacji Ogród Marzeń, w trakcie którego wybierzemy się do kilku zaprzyjaźnionych OSP: Cielcza, Radlin, Wolica Kozia (tu też odwiedzimy punkt widokowy), Nowe Miasto, Klęka, Szypłów, Osiek i Mieszków.
W podróży towarzyszyła nam puszka akcji Wesołych Ogrodników, więc kto  chciał, będzie miał okazję wspomóc podopiecznych Fundacji!
28 kwietnia
Nowa jakosć, nowe GOPRO

Nasze wysłużone GoPro wymagało już wymiany.. Szybki pomysł, szybka realizacja. i mamy.. GoPro9!

29 kwietnia
Koniec akcji wokół Polski

Niestety Stron Sheep z przyczyn osobistych musiał zrezygnować z akcji "Rowerem wokół Polski dla Fundacji Ogród Marzeń".. szkoda

6 maja
Rozdyskutowany Bond - lokalnie w sprawie hejtu cz. 2

Kolejne spotkanie, tym razem hybrydowe,  w ramach akcji walki z lokalnym hejtem. Całość filmowana w Kawiarni Filmowej

27 maja
Rozdyskutowany Bond - lokalnie w sprawie hejtu cz. 3

Ostatnie spotkanie, ale za razem największe!  Odbyło się w Kamienicy Kultury, a udział w nim wzięli
- Waldemar Krzyżaniak - twórca akcji Stop z lokalnym hejtem i nienawiścią
- Jacek Zawodny - dyrektor szkoły podstawowej w Koźminie Wlkp.
- Roma Konieczna - nauczycielka
- Joanna Wasielewska - szefowa kuratorów przy Sądzie Rejonowym w Jarocinie
- Karina Migalska-Cepa - z ramienia Komendy Powiatowej Policji w Jarocinie
- Kamil Bachorz - dziennikarz, który podzieli się z nami swoim doświadczeniem z hejtem, który go dotknął
- Elżbieta Chlebowska - pedagog.

1 czerwca
Nowy członek stowarzyszenia

Brał udział we wszystkich akcjach, w których mieliśmy OSP Jarocin, postanowił w końcu dołączyć! Witamy Radka Wojteckiego!

13 czerwca
6. Zakręcony Rajd Rowerowy
6 zakręcony rajd rowerowy

Król rajdów rowerowych powrócił! Już po raz szósty! Tym razem głównie przez covid, musieliśmy zmniejszyć liczbę uczestników do zaledwie 260 osób..
Startujemy sprzed Hali Targowej i lecimy 33 km, przystanek w Woli Książecej w OSP (pokaz pojazdów , pierwsza pomoc i poczęstunek), Kotlinie (zwiedzanie Doku Kultury), Prusach (pokaz tańca w wykonaniu Arlety Piotrowskiej) i finał z masą atrakcji (trampoliny, wyżerka (gziiiika z prykiem!), komorą dymną) w Akademii Dobrej Edukacji. I oczywiście konkursy! A wśród nagród ROWER! :) a może dwa rowery...
I nie zgadniecie.. JEST FILM!!

PS. ciekawostka! To tutaj pierwszy raz zadebiutował Dron Prezesa, zwany od dziś SZERSZEŃ! (tak nazwały go dzieciaki biorące udział w rajdzie)

26 czerwca
Najbardziej epicki nocny! Czeszewo

Zbyszek i jego nocne witają po raz kolejny!
CZESZEWO! To tutaj udało się, przy pomocy Błażej, Gosi, Karoliny i Ignacego wyświetlić film na wielkim ekranie w środku lasu! I to nie byle jaki film! HORROR, który nakręcili uczniowie ADE "Wycięci"
 Ciężko uwierzyć? MAMY FILM! (i tak.. prawie nic na nim nie widać.. CIEMNO BYŁO!)

27 czerwca
Gościnnie w Wilkowicach
gościnnie w wielkowicach

Ledwo udało się zmrużyć oko a już śmigaliśmy do Wilkowic na rajd :) Kolejny raz zgarniajac parę nagród, tym razem w konkursach, w których po prostu okazaliśmy się najlepsi! Tzn.. gdyby nie sędziowie, bylibyśmy najlepsi! :P
Ale co tam, zobaczcie film!

27 czerwca
RoweLOVE w trasie
Rowelove w trasie

RoweLOVE to też samochody.. o sławnym S-MAX czytaliście powyżej! Ale jest też kilka innych motoryzacyjnych legend, w tym kangur! Czas, żeby inni wiedzieli, że to właśnie RoweLOVE zmierza do nich! Projekt Błażeja (w sumie po co to pisać.. tylko on robi projekty....), zamówienie i są.. MAGNESY NA SAMOCHODY! "RoweLOVE w trasie"

2 lipca
Cooltura się precyzuje

Działka u prezesa to nie tylko miejsce spotkań towarzyskich, to także miejsce, gdzie kreatywność sięga zenitu! To tutaj powstały dokładne scenariusze Cooltury RoweLOVEJ! W spotkaniu brali udział Gosia, Błażej, Bartek Mikler, Janek Marcinkowski, Zbyszek, Ola, Ania

3 lipca
Otwarcie ściezki rowerowej Jarocin - Żerków

W końcu jest, najdłuższa i chyba najładniejsza ścieżka rowerowa powiatu! Połączono dwie miejscowości Gminne! Od teraz często będziemy się tu przemieszczać.. ale najpierw.. otwórzmy ją! Jak to wyglądało? Nie opiszemy..
BO MAMY FILM!

4 lipca
Podchody RoweLOVE "między nami rodzinami"

Kiedy dzwoni Kasia Kowalska z pytaniem o pomoc przy organizacji rajdu, nie można odmówić! Kolejne podchody, nasza ulubiona impreza! Tym razem wspólnie z PCPR, rajd promujący rodzicielstwo zastępcze.

Na swoje zadania zaprosiły:
Stowarzyszenie Szerokim Torem, JFA "NightHawks", ZS nr 4 w Jarocinie,
Martin Bauer Polska, Dr Szprycha wraz z RoweLOVE, Hufiec ZHP Jarocin,
OSP Jarocin, Stowarzyszenie Biegacze Jarocin oraz gospodarz finału
PCPR Jarocin na terenie Jedynki Jarocin!

Zobaczcie jak to wyglądało!

8 - 12 lipca
JEDZIEMY NA HEL!!
Jedziemy na Hel

3 dni 500 km, lecimy! Tym razem w nieco mniejszym składzie, bo aż.. 3 osobowym! :D Paweł, Błażej i nasz znajomy Damian, bez większego przygotowania uznali, że wyskoczą nad morze! Baza we Władysławowie, 2 dni na dojazd! A reszta ekipy już w drodze, czyli Sławka, Ania, Maciej, Marek. 3 dzień to już podróż całą grupą na Hel!

Ciekawostki..
Całą trasę padało.. non stop.. aż dojechaliśmy do celu..
Prezes nam upadł przy prędkości nieco ponizęj 40km/h, wjeżdżając przednim kołem w tory.. Pierwsze co powiedział jak chłopacy do niego podbiegli to.. "zostawcie mnie i zobaczcie czy przypadkiem nie ma ósemki!!"
Mieliśmy w planach wrócić rowerami, ale Błażejowi poszły oba kolana, Damian poczuł zakwasy a Paweł.. miał niewygodne siodełko! Więc wróciliśmy pociągiem..
W trakcie powrotu trwał finał Mistrzostw Europy Włochy - Anglia. A że Błażej kibicuje Włochom od.. zawsze, musiał obejrzeć cały mecz! Podobno po tym jak Włosi wygrali przebiegł cały pociąg, przebił z każdym piątkę, dobiegł na swoje miejsce i w 0,5 sekundy zasnął.. To się nazywa wyczerpać baterię!

PS. tak tak.. tu też mamy film!

18 lipca
Weekendowe Rajdy z Rowelove - Rogalin

Maciej i jego perfekcyjnie przygotowane  Weekendowe powracają! Lecimy dość blisko, ale nigdy nie byliśmy tam rowerami! Rogalin!
I kilka ciekawostek.. np nowy przewodnik grupy i co jeszcze? Zobaczcie film

30 lipca
Cooltura po raz pierwszy! U Tygrysa w warsztacie!

Dziś powstaje pierwszy, miejmy nadzieję, zapowiadający długą serię, film z Cooltury! U Tygrysa w warsztacie! Czyli nasz lokalny mistrz Bartek Mikler pokazuje jak wymienić dętkę. i jak zadbać o czystość swojego roweru

PS. to też nasz najdłuższy film cooltury! ZOBACZCIE SAMI

30 lipca
Tylko dla łosi

Czyli Cooltury RoweLOVEJ ciąg dalszy, tym razem kręcimy czego nie należy robić na rowerze, ani robić rowerzystom! W pierwszej części kręciliśmy z OSP Jarocin (efekty nieco niżej)

Coolturalni nie śmiecą

Na pierwszy ogień poszedł nas mistrz - Bartek Mikler, który pokazał co zrobić ze śmieciami podczas rowerowych podróży po lesie (efekt poniżej)

31 lipca
Mistrzowie jeżdżą kulturalnie

No i zaangażowaliśmy kolejna gwiazdę do naszych filmów z Cooltury! Maciej Paterski - Mistrz Polski w kolarstwie szosowym pokazywał jak kulturalnie poruszać się ciągami pieszo rowerowymi! No to kręcimy!
Zobaczcie co wyszło

31 lipca
2 nocny rajd z RoweLOVE - Gola

Lecimy do Gminy, od której nocne tak naprawdę się zaczęły.. Jaraczewo, a miejscowość Gola! Oczywiście na finale ognisko i.. pierwsze w historii nocnych nocowanie (kilku uczestników) pod namiotami

Chcecie film? Mamy!

12 sierpnia
Jechać czy ustąpić?

Kręcimy jakby od końca.. Bo zaczynamy od tego jak prawidłowo pokonywać skrzyżowania, żeby nie zrobić sobie i innym krzywdy.. Ciąg dalszy dogramy za chwilę!

14 sierpnia
Jedziemy razem

Co powstanie jak zbierzesz dwóch mistrzów, jednego łosi i jedną mistrzynie kierownicy na planie filmowym?
Kręcimy owy film z cooltury! Zobaczcie jak wyszedł!

14 sierpnia
3 Nocny Rajd z RoweLOVE - Witaszyczki i .. COOLTURA!

Ostatni nocny w tym roku i możliwe że najważniejszy..
W trakcie tego, jakby się mogło wydawać, krótkiego rajdu, udało sie nagrać film z Cooltury RoweLOVEJ, aktorami są uczestnicy rajdu!
Chwilę przed odjazdem na tyłach pałacu, nakręciliśmy też kilka scen o prawidłowym ubiorze w trakcie nocnych wypadów.

Zerknijcie na ten filmik

15 sierpnia
Jechać czy ustąpić? Dogrywka

Kolejny film z Cooltury RoweLOVEJ, tym razem chcieliśmy pokazać, że mimo że mamy pierwszeństwo, powinniśmy zwrócić szczególną uwagę przy przekraczaniu drogi, nawet jadąc ścieżką rowerową!

Pomogła Agnieszka z Policji, zobaczcie sami!

22 sierpnia
300 km w jeden dzień!

Umawiali się, aż w końcu pojechali! Paweł i Maciej plus dwóch gości spoza stowarzyszenia, udali się na objazdówkę.. Orlenów! Na których brali pieczątki na dowód przejechania 300 km jednym ciągiem! Brawo Wy!

24 sierpnia
Saga Pumptrack wchodzi na wyższy level

Pumptrack w Jarocinie to temat który ciągnie się za nami od 2014 roku.. ale w końcu po kilku pismach i dobrej prezentacji prezesa w trakcie komitetu ds. rewitalizacji, możemy pójść do przodu! Był kontakt z Bartkiem Miklerem i najlepszą firmą w Europie budującej takie obiekty - BT Projekt, czas na wizytę w miejscu, które zaproponował urząd.

Na pierwszy ogień Park Szubianki, miejsce niby jest.. ale mało i między drzewami.. Pomysł został odrzucony.. czekamy na kolejne propozycje

25 sierpnia
Coolturalni nie śmiecą koniec ujęć

Kręcimy dogrywki filmu którego nie powstydzi sie go żaden ekolog! "Coolturalni nie śmiecą", czyli nie bądź łoś i zabierz swoje śmieci do kosza.. aaa i jeszcze je posortuj!

Zobaczcie, pokażcie dzieciom, rodzinom, znajomym!

28 sierpnia
Charytatywne Kino RoweLOVE

Kino w plenerze zasilane rowerami! PEWNIE! Przy okazji seansu, zorganizowaliśmy zrzutkę dla Karoliny Fajer, która walczy z guzem mózgu, a ogladaliśmy jej ulubiony film "Gladiator"

31 sierpnia
Tylko dla łosi - dogrywki

Kręcimy brakujące sceny czyli co rowerzyści robią źle i czego nie powinno się robić rowerzystom!

Oto efekt końcowy

31 sierpnia
Jak jechać żeby dojechać

Ostatni film z pierwszej coolturalnej serii. Tym razem kręciliśmy jak prawidłowo przygotować dzieciaki do jazdy w foteliku. WARTO ZOBACZYĆ

5 września
FestiwaLOVE smaki Jarocina

Jak połączyć nasz ulubiony typ muzyczny, pasje do rowerów i niepohamowana chęć wcinania dobrego jedzenia, a przy tym zrobić fajną imprezę z Powiatem Jarocińskim? To proste! Zorganizujmy Rajd FestiwaLOVE smaki Jarocina!

Uczestnicy otrzymali kartki z zagadkowymi opisami różnych obiektów (dużo murali!) i mieli zadanie aby odwiedzić te miejsca, zrobić sobie zdjęcie i nam przesłać :) Po drodze czekało kilka niespodzianek! Jakich? TAK, mamy to na filmie

12 września
Dolino Baryczy - wracamy!

Po wielu godzinach na planie filmowym, czas w końcu na rowery! Lecimy do jednej z najpiękniejszych krain dla rowerzystów - Dolina Baryczy!
Zobaczcie sami jak tam bosko!

26 września
Ostatni w roku rajd z serii RoweLOVE niedziele

Jeździliśmy co weekend, czas na przerwę :)

30 września
Wybory Zarządu v2
drugi zarząd

Czas na kolejne wybory zarządu! To juz drugie.. a może trzecie licząc rezygnacje poprzedniej skarbniczki.

Jednogłośnie wygrała prezesura Monika i Błażej. O stołek skarbnika powalczył Zbyszek z Włodkiem. Niewielka róznica i MAMY NOWEGO SKARBNIKA! Witamy Zbyszka w Zarządzie.. no to teraz czeka go duuużo pracy!

30 września
Nowy członek Stowarzyszenia

Przyszedł bo lubi rowery? Bo lubi organizacje rajdów i imprez? A może coś innego go przyciagnęło? :D nie dowiemy sie.. ale.. WITAMY ADRIANA GÓRALCZYKA!

2 października
Dzień chłopaka

Tym razem dziewczyny zabrały nas do "Franka w Camei", gdzie rowelovcy opanowali cały lokal :D

9 października
Rajd dla Martin Bauer

A tu nie będzie ani zdjęć, ani ciekawostek, ani filmu. Zorganizowaliśmy rajd na zlecenie Martin Bauer! A działo sie.. były konkursy z nagrodami i masa atrakcji!

10 października
Gościnnie w Cielczy

Dużą częścią grupy wzięliśmy udział w rajdzie "Szlakiem tradycji i współczesności u Sąsiadów" w Cielczy

11 listopada
RoweLOVA sztafeta niepodległościowa

Jak najlepiej świętować obchody 11 listopada? Wiadomo, patriotycznie i rowerowo! :D W tym roku udaliśmy się na 3 trasy, w sumie pokonaliśmy 103 km, odwiedziło nas 100 rowerzystów i rozdaliśmy 100 biało czerwonych flag!
Ale .. to trzeba zobaczyć

5 grudnia
Mikołajkowy rajd rowerowy do schroniska w Radlinie

Kolejny raz postanowiliśmy wesprzeć schronisko w Radlinie. Super atmosfera, na dworze nie tak zimno, wóz techniczny który robił za sanie Mikołaja i dowiózł dary. DZIAŁO SIĘ!

grudzień
Dwie Mikołajkowe akcje charytatywne

Wzięliśmy udział w akcji "List od Mikołaja" dla DPS w Kotlinie
oraz w akcji "Słodycze dla PCPR".

11 grudnia
Wigilia Stowarzyszenia

W końcu stacjonarnie! Kolejna wspólna wigilia

7 grudnia
Nowy przyszły roweloviec

Na świecie pojawia się Antoś! Syn Moniki Włodka Wróbli!

27 grudnia
Taczaka nie będzie

Od paru lat wiemy, że do urzędu wpływają wnioski z nominacją RoweLOVE do nagrody Taczaka, niestety za każdym razem są odrzucane przez kapitułę konkursową.. tak tez było w tym roku